lauantai 23. toukokuuta 2015

Valmista ja vanhaa neulomusta uudistettu :)

Puikot ovatte kiliseet jonkun verran. Vaiks en ole täällä kirjoitellutkaan kovin ahkerasti.  

Minä kun olen semmoinen vilukissa, niin innostuin kovasti kevät-talvesta asti pitämään neulomaani turkoosi-musta boleroa  Ja kun minun hassun tuli purettuu toiset versiot muista boleroista niin enkös mää näppäränä aloitannutkin neulomaan uutta samalaista versiota bolerosta.  Ja melkeenhän se ulkomuistista tuli puikoteltua


Lankana 7 veljestä: Pyöröpuikot 6mm

Hihasta hihaan mitattu 135 cm pitkä

Lankaa meni yhteensä 334 grammaa


Toisinaan mie ajattelen omista töistäni, et vitsi kun tuonki olisin voinut tehdä ihan eri tavalla kuin mitä olin tehnyt.  Ja melkeen se työ tuleekin sitten purettua. 

Ja miksikö tän kerroin, koska minulle kävi juuri näin taasen. :) Minua on melkeen alusta asti häirinnyt, ensimmäisessä tekemässä villapaidassa se kun ei ollut sen kokoinen mitä piti ja muutenkin saumat olivatte vähän sitä tätä. Joten minähän purin koko paidan täs viikko takaperin. Joku saattaa ajatella että olempas mie hassu, kun menin purkamaan. Mutta minusta se on kivempi omia töitä korjata ja saada sopivaksi ettei tarvitse jättää kaapiin lojumaan.  Ja jos jollekkin toiselle teen jottain neulomusta, niin olen kyllä aikas tarkka mittauksien suhteen. Eikä tähä asti ole mokia tullut, mitä noihin omiin isompii töihin. 

Nopeastihan korjaus neulomuskin on syntynyt, vaiks purkulankaa ollut. Kaaroke kohdassa puikkoja jo kilistelen elikkäs loppusuoralla mennääpi. Ja nytten on varmasti semmoinen kun alun perin halusinkin.  Tämä villapaita syntyy samalla ohjeella kuin se musta-fuksia värinen paita. Se villapaita onkin  sen verran siististi tehty että sitä ei tarvitse purkaa onneksi.  :) 

Puikoilla toki on odottamassa edelleen toiset kesätossukat ja sitten ajatuksena on ollut että neuloisi semmoisen varhais kevät/ syksy pipon. Kun tajusin nyt keväällä kun aurinko paistaa että villapipo on aikas kuuma kun aurinkokin saattaa paistaa, vaiks muuten viileätä olisikin.  Joten jospa semmoisenkin tekaisi. 

Fb- sivustosta sen verran, että jatkossa olisi ajatuksena ain silloin tällöin lisäillä sinne jottain tekstei ja ehkä kuulumisia. Mutta pääasiassa tätä kautta kaikki neulomukseni tulen esittelemään. 

Vitsi että kevät männykkin nopiaa, ei ole enää koululaisillakaan montaa päivää koulua, kun pääsevätte kesälomalle. Tässä muutama kuva kevätkukkasista joita olen kuvaillut.